Sköna maj välkommen!

Hej maj!

Du är så efterlängtad, men nog trodde jag att du skulle komma med lite sol i allafall ;)

Just nu är jag i en mycket ovanlig situation. Jag är hemma, det är tyst, jag är ensam... Och då känner man lite press att man ska njuta och slappa. Göra något för bara mig... Men ni som inte har fem barn och är van vid hög ljudnivå och ett tempo på 110 km/h runt dig hela tiden, kan inte föreställa er hur rastlös man blir när man är ensam. Tyvärr ingen bra rastlöshet, för du kan inte utnyttja den till vettiga saker, som att städa, eller ägna tvätthögen lite uppmärksamhet, eller baka eller något annat. Utan man vandrar mellan alla rum och bara går och väntar. Väntar på ljudet. Spelar ingen roll att jag just nu spelar musik från min bästa spotify-lista, eller att TV:n samtidigt är på inne i TV-rummet. Det är inte rätt ljud...

Har börjat planera lite för min närmsta framtid, och tagit några viktiga beslut.
1. Två lediga helger i månaden, en med de två som aldrig åker till sin pappa, och en när alla är hemma.
2. Den här sommaren ska bli den bästa på väldigt länge. Planeringen är påbörjad!

Jag är mitt i värsta jobbrushen jag haft på flera år, får i princip jobba hur mycket jag vill. Men tyvärr blir det ju på barnen och familjens bekostnad. Det är därför jag tagit dessa beslut. Sommaren är en bra period för oss, jag får jobba på schema, vi kan planera flera veckor i förväg vad vi ska göra. Och även om jag jobbar mycket, vill jag att barnen ska känna att de har sommarlov. 
Vi ska ha KUL hela sommaren.

Men först ska vi ha maj. Som också ska bli bra. Och som kommer avslutas på absolut bästa sätt med fint besök. <3 Mamma <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0