En önskan...

Ehh... Lite pinsamt, men det tog visst nästan 1 ½ år för mig att fortsätta bloggandet... Ja, men skit samma, nu är jag här igen! Kul, va?  ;)

Hos mig jobbar livet på som vanligt, dvs ungar överallt, saker överallt, måsten överallt... Jag måste jobba, jag måste skicka in de där papprena till försäkringskassan, jag måste måla klart hallen, jag måste tvätta, städa, jag måste resna och slänga, jag måste skriva veckomatsedel och jag måste storhandla, jag måste, jag måste, jag måste.... Och jag måste försöka prioritera att vara ledig med mina barn. Men varför är det så svårt? Det är ju ändå det man absolut allra helst vill.

Just nu har jag det lyxigt, har en extra vuxen boende hos mig. Syster-yster är på besök. Oj, vad det underlättar att vara två. Man kan hjälpas åt med tvätt, disk, matlagning, handling och städ. Och för att inte tala om hur mysigt det är att ha någon att hänga med på kvällarna. Se film, äta onyttligt... Och tänk, hon ska stanna två veckor till. Kanske hinner jag tom festa lite med tjejerna, gäller ju att passa på nu när man har en barnvakt boende hos sig.

Så nu har jag kommit fram till vad jag vill ha. Vad jag önskar mig. En till vuxen. Och inte en vuxen som i en man till mig, som jag ska leva och ha ett förhållande med, utan en vuxen som bara är en till vuxen. Som kan hjälpa till att tvätta, städa, laga mat, handla... En vuxen som kan göra att jag kan få vara mer ledig med mina barn, och som kan göra att jag är ledig när jag är ledig. 

Det önskar jag mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0