Räddningsauktion!

Huga!
Svininfluensan härjar för fullt i stan. Skellefteå verkar vara den stad som drabbats hårdast i hela Sverige. Och det är 6 veckor kvar tills allmänheten ska vaccineras. Hmm... Aningens försent, kan man tycka... Och lite märkliga kriterier för att hamna i prio 1 gruppen... Folk som jobbar inom vården, men bara de som är tills-vidare-anställda. Gamla...  Trots att de tror att det är de i 30-års åldern som kommer bli sjuka. Gravida, fine, astmasjuka likaså, men då är det bara de som går på regelbunden medicinering, hmm... Jajaja... Jag vet ju absolut vilka som borde vara i prio 1 gruppen, och det är ensamma föräldrar. För vem ska ta hand om barnen, om föräldern blir sjuk? Tror ni jag kan kalla in vårdcentralens högsta höns, som jag vet fick vaccinet bland de första här i stan?
I min familj, dvs jag och mina fem barn, får alla utom en vaccineras. Och det är faktiskt enda anledningen till att jag kommer ta sprutan. Jag vill inte vara anledningen till att min minsta blir sjuk. Är inte rädd för influensan, eller för vaccinet heller för den delen.

Ikväll har jag varit på räddningsauktion. En av mina kompisar, en annan ensamstående mamma, hade en ett-åring med 40-gradig feber, och slut alvedon. Här gäller det att samla goda gärningar, så jag har lite gentjänster att lösa in. Jag menar, i fall jag får influensan... För högsta hönset lär jag nog inte se röken av...

Kommentarer
Postat av: Mellih

Jo. Det är svininfluensa överallt -.-

2009-11-14 @ 21:16:31
URL: http://mellihs.blogg.se/
Postat av: Jänih.

D,:

2010-03-25 @ 16:13:58
URL: http://wathever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0