Måndag, vilken underbar dag!

Wow, vilken start på veckan! Strålande sol från morgon till kväll. Varm sol, och varma vindar. Längtan till sommaren med såna här dagar är stor. Känns som att vi bara går och väntar och väntar. Och kanske glömmer vi bort lite, att faktiskt njuta av dagarna som vi har nu. De här härliga vårdagarna, björkarna är så där underbart fint ljusgröna, tulpanerna blommar i min rabatt, första myggbettet kliar på armbågen, ungarna har skrapsår på ovana knän.

Veckan jag har framför mig verkar bjuda på en del ledighet. Ska bli skönt. Om det nu blir så, kan ju ändras snabbt. Tyvärr ska väl inte vädret bli det bästa, lite kyligare och en del regn. Ja ja, regnet behövs ju det också, jag vet. Men det skulle vara sååå underbart med en solig helg. Har en del ute-planer, nämligen. Trädgårdspyssel hos en älskad vän på lördag, och vårfest på söndag, i kyrkan med musikal som äldsta dottern medverkar i. Visst kunde solen få medverka?

Idag kom bekräftelsen på första planerade sommaraktiviteten, så nu vet jag att det är bokat, nu ska det bara betalas också. Och så den där väntan igen... Och längtan...

Tvillingvagnen vi haft till de sista barnen bytte ägare idag. Kändes otroligt skönt. Ett statement för mig. Speciellt eftersom spjälsängen vandrar samma väg. Alla babykläderna har lämnat hemmet. Nu är det inte mycket kvar. Utrensningen som pågår hemma hos mig, både av babygrejer som ska ut och annat som bara står är som en reningsprocess för mig. Jag blir lättare och gladare för varje dag. Det är en sån lättnad att äntligen ha tagit tag i det där, nu gäller det bara att styra upp det som ska vara kvar, organisera om i garderober och förråd. Är så himla less på att det alltid är så rörigt hemma hos oss. Men nu går vi mot nya tider.

Mot tider av väntan, längtan, utrensning och lycka. Lycka över att få trivas i hemmet och med livet.

Kommentarer
Postat av: Marie

Kul att du kommit i gång med bloggandet igen. Kika gärna in på min blogg, http://marie.fam-ekengren.se

Kramar och ha en bra helg.

2011-05-27 @ 14:09:44
URL: http://www.fam-ekengren.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0